kutwo181.blogspot.com Headline Animator

27 December, 2010

Aku Supervisor Kilang...

tahun 1998 aku mula bekerja..
kerja kilang besi..
kilang masak besi buruk..utk dijadikan besi baru..

sini tempat control..lagi senang dari masak mee goreng....
 aku jadi supervisor..
mechanical maintenance...
nama sedap..
kerja lelap..
gaji tetap..3 tahun
kah..kah..kah..
dari susun drawing lay out kilang,
hingga keluar besi cair yg pertama,
aku di kilang..
aku sgt setia dgn kilang...
pengalaman pertama di kilangan..

dapur utk masak lebih kurang mcm dapor kt umah..
bezanya dia kecik sikit dari padang bola...

saje zoom out gambar ni...
cicak tokek je yg boleh hidup dlm tu..kah..kah..kah
mcm mana api neraka yer..?ish..ish..ish..
ni semua entot-entot kilang..fikir nak cat color apa..?.kah..kah..kah
aku kerja sini hampir 4 tahun..
byk kenangan..
byk berangan..
byk pengalaman..
byk warrant...kah..kah..kah

pintu masuk bilik kawalan...
boss selalu tanya...
apa pasai tak pakai safety helmet?
apa pasai tak pakai ear plug?
apa pasai tak pakai jacket?
apa pasai tak pakai safety shoes?
apa pasai tak pakai mask?
apa pasai tak pakai gloove?
boss kompem tak kan tanya...?
apa pasai tak pakai spender..kah..kah..kah..
lagi satu soalan yg boss satu tak kan tanya ...?
APA PASAI GAJI TADAK NAIK...?
sekali masak berapa lah bill api nak kena bayar..?
dari besi buruk..akan jadi besi buruk jugak..
apapun terima kasih kpd kilang...
banyak aku belajar..
banyak aku ajar...
banyak aku kurang ajar..

SORRY BOSS...kah..kah..kah..
 

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...