kutwo181.blogspot.com Headline Animator

02 June, 2011

kalau tak do akar boleh ko dio togak meninggi mcm tu ???



namo pakcik Hamid bin Togong..
pakcik tinggal di kpg genting..bukan genting highland tompek berjudi tu..
kpg genting pulau tioman..

pakcik ni dah tuo dah..dah 110 tahun dah..itu pun kalau ikut ic la..
zaman dolu-dolu mano ado pejabat pendaftaran..
lagi-lagi kek pulau ni..

ramai yg tanyo pakcik..apo petuo hidup lamo ni..
manolah den tau..den doa jo semoga tuhan bori kesihatan yg baik..
semuo kojo tuhan..den ni manusio samo jo..

tapi adolah bondo-bondo yg pakcik amalkan..
minum air rebusan akar kayu..
akar kayu apo tu rahsio lah..kah.kah.kah..
dah tak kan tak tau..pokok yg godang-godang tu kuat berdiri sobab apo ???
kalau tak do akar boleh ko dio togak meninggi mcm tu ???
tu la pasal pak cik robus akar buek minum..
kalau nak dimakan akar montah-montah boleh jadi gilo..
kah.kah.kah..

tapi yg paling ponting pakcik nak kabarkan..
kono berfikiran positif..jgn negatif.negatif !!!
apo yg kau raso bulih jalan,..buek jo..
jgn dipikir bondo-bondo lain..
kalau ado lah yg mengato mcm2 tu tak lamo la tu..
biasolah manusio..dongki-mendongki..hasad..mcm2 lah..
ekau sonang dio negatif..ekau susah dio negatif..
dah kepalo asyik negatif mcm mano nak hidup lamo..
copeklah dio mampuih..kah.kah.kah..

ekau konal wiki tu ???
tu budak gilo tu..jgn la kau percayo..
penipu bosar tu..
dulu dia tinggal kt pulau ni jugak..
tapi dah pindah duduk alor star..
kah.kah.kah..

liga yg tak laku pun ada bookie..






woit..
kah.kah.kah..
muncul balik..
dia kembali..

tak sudah2 nak tipu..
liga yg tak laku pun ada bookie..
kah.kah.kah..

ada lagi yg berjudi secara halal..
guna player..
player cikai..
terpaksa terima..

yg kena tipu sapa ???
kah.kah.kah..

wiki please explain..
i know you study of this case..
you like "tipu-tipu case"..
especially melayu tipu melayu case..
kah.kah.kah..

masa sedap tak ingat..



woit..
angkara manusia yg kalahkan binatang..
bangang..bodoh..baghal..keldai..maarop!!!!

masa sedap tak ingat..
mangkuk hayun..periuk belanga..

binatang pun sayangkan anak..NGOK !!!..

Ya ALLAH..kau tetapkanlah iman hambaMU ini..

Selamat Tinggal Sahabat..

video


Selamat Tinggal Sahabat..
Semoga Allah s.w.t mencucuri rahmat buat kamu..

Amin..

Marilah kita doa bersama-sama untuknya..

Bersabda Rasulullah s.a.w yg maksudnya:
“Umatku ialah umat yg dirahmati. Mereka masuk ke dalam kubur dengan dosa-dosa spt gunung, dan keluar daripadanya sedang mereka telah diampunkan dari dosa-dosa itu, iaitu dgn istighfar org hidup kpd si mati, sedekah, doa dan bacaan Al-Qur’an untuk mereka; para Malaikat membawa semua itu dalam piring-piring besar dari cahaya; ditudung dengan kain sutera. Kemudian para Malaikat itu berkata kpd tuan yg punya: inilah hadiah yg dikirimkan si fulan untukmu. Maka sipenerima itu akan merasa senang dan gembira”.

Kesimpulannya: Siapa yg ingat, insyaAllah akan diingati, dan sesiapa yg lupa atau buat2 lupa, insyaAllah ia akan dilupakan juga nanti, sedangkan Allah SWT tidak akan mensia-siakan pahala org yg mengamalkan kebaikan.

DOA utk sahabat

DOA utk sahabat
 
اَللَّهُمَّ إِنَّ فُلاَنَ بْنَ فُلاَنٍ فِيْ ذِمَّتِكَ، وَحَبْلِ جِوَارِكَ، فَقِهِ مِنْ
 فِتْنَةِ الْقَبْرِ وَعَذَابِ النَّارِ، وَأَنْتَ أَهْلُ الْوَفَاءِ وَالْحَقِّ. فَاغْفِرْ
لَهُ وَارْحَمْهُ إِنَّكَ أَنْتَ الْغَفُوْرُ الرَّحِيْمُ
“Ya, Allah! Sesungguhnya Fulan bin Fulan dalam tanggunganMu dan tali perlindunganMu. Peliharalah dia dari fitnah kubur dan siksa Neraka. Engkau adalah Maha Setia dan Maha Benar. Ampunilah dan belas kasihanilah dia. Sesungguhnya Engkau, Tuhan Yang Maha Pengampun lagi Penyayang.” (HR. Ibnu Majah. Lihat Shahih Ibnu Majah 1/251 dan Abu Dawud 3/211.)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...