kutwo181.blogspot.com Headline Animator

30 April, 2011

"New Dimension Seminar"

woit...
kutwo sedang berada di "New Dimension Seminar"...
di Quality Hotel Shah Alam..

29 April, 2011

Apa nak Jadi..????


woit..
dah cakap dah..
selagi di denda je tak jadi aper..
kena hukum cara lain..


haaaaa....
ni boleh difikirkan..

kah.kah.kah..

Khasiat "urine unta"


woit..
subhanAllah....

renung-renung kan....

28 April, 2011

Anunya masih power.....kot


woit...alamak...spoil la..
ini bahaya ni...
yang tua borik..
yang muda menenggek..
kah.kah.kah..

woit..tu la nafsu nama dia..
dia tak kira usia..
asalkan anunya power..
kah.kah.kah

anu tu pulak melayu..
setakat hukum denda tak kan jemu...
kena guna cara yg tok kutwo..


lebih kurang mcm ni la..

kah.kah.kah...

rakus...


ada betulnya jugak ini faktornya..
tapi tak perlu diperjelaskan..
kita kena lihat situasi semasa...
dgn keadaan hidup yg penuh terdesak..
kita harus keluar mencari nafkah bukan sekadar biasa..
perlu luar dari biasa..
cuma nya kita harus bijak mengatur/mengurus apa ygg sepatutnya..
persefahaman memang penting bukan sahaja dlm rumahtangga..
malah dlm apa jua perkara yg lebih dari seorang..
dengan tekanan hidup dikota yg penuh dgnn cabaran..
kita tak boleh hidup secara ala kadar sahaja..
bukan tidak baik tetapi lebih baik memiliki harta dan hidup bahgia..
ini yg perlu ditonjolkan agar menjadi ikutan semua..
bukan ditonjolkan bila mengejar kekayaan rumahtangga musnah..
pasti ada panduan b'mana kita menjadi kaya dan bahgia..pasti ada !!!

andai kita bertanya..sampai bila kita nak jadi begini..
biar bahgia dan berharta...
itu lebih baik dari tak usah menjadi kaya nanti derita..
kita dah lama ditindas..
woit..melayu sedarlah..
tapi kita jgn lupa setiap apa yg kita kejarkan hanya tuhan yg menganugerahkan...
bukan hebatnya kita..
dlm nak mengekalkan keharmonian rumahtangga 
perlu ada persefahaman yg 100%..
ramai juga yg berpisah akibat dari ketiadaan wang..
kesempitan wang inilah punca utama..

tepuk dada tanya selera..

kah.kah.kah..aku sentiasa mencari kekayaan utk beriman...

27 April, 2011

suami zaman sekarang...






woit..
Jantan..!!!!

tak de bini giler nak berbini...
dah berbini geli-geli...
habis geli-geli jadi monkey....

kah.kah.kah...

aku pun sayang bini..!!!
kah.kah.kah..

26 April, 2011

al-kisah

pagi tadi aku bersarapan di warung..warung ni memang biasa aku singgah..ingat2 dah 9 tahun aku selalu jugak lah bertandang bila nak beli sarapan untuk keluarga..pagi ni aku teringin nak makan lontong..jadi sambil2 tunggu nak pergi farmasi aku singgah dulu..farmasi bukak dalam pukul 9..ni baru pukul 8.15pagi...nak pergi farmasi utk belikan ubat mak mertua yg sakit pinggang dah hampir sebulan..
jadi aku order lontong kesukaan jawa..sedap lontong kt sini..9 tahun lepas harga dia cuma rm1.80..sekarang dah rm3.00...itu pun biasa punya tanpa add-on telur puyuh ke..sambal sotong ke..telur rebus sebijik ke..kalau add-on duit pun add-on la..lagi aku order teh tarik kaw punya..lepas tu tapau lontong lagi 2 bungkus buat sarapan anak-anak di rumah...
aku duduk di satu sudut meja tanpa ada org disitu..mungkin hari bekerja org kurang sikit..kalau hari minggu santak kedai ni..roti canai mmg favorite la..satu baldi beso tu sampai kol 9 boleh habis bila kena hari minggu..
lepas selesai lontong aku belasah datang 2 org kakak @ sebaya dgn aku lah lebih kurang..mintak izin nak duduk semeja dgn aku..padahal banyak meja lain..sambik cucuh dunhill sebatang aku pun senyum lah sambil menjemput diorang duduk..
mula2nya diorang bercerita pasal anak sekolah..pasal duit belanja/pasal bekal makanan ke sekolah/pasal minum anak di sekolah dan bermacam-macam lagi..aku buat-buat dengar jer sambil melayan sms..lama-kelamaan diorang ada bercerita pasal nak cari duit lebih..nak berniaga..bila bab ni aku tengok diorang excited..nak cari pendapatan lebih..nak bukak restoran..nak bukak spa..nak melabur dalam dinar emas dan bermacam-macam lagi..paling syok ada sebut nama dato maznah...dato maznah ada cakap dlm rancangan television "paling penting dalam berniaga adalah promosi/pengiklanan..." produk nanti dulu...tu salah sorang dari kakak tu punya cakap..ada jugak diorang buat perbandingan antara org melayu dgn org cina berniaga..
fui !!! dlm kepala hotak aku diorang ni mmg minat bisnes..tapi takut gagal..!!!
diorang nak cari bisnes yg keluar modal kecik-kecik...kalau beso takut rugi...TAKUT DULU..
inilah satu sketsa diwarung kopi yg aku dapat pada pagi ni..berguna jugak utk aku...kesimpulannya ramai lagi org kita yg nak cari pendapatan sampingan..memang tiada jalan lain selain dari berniaga..cuma berniaga yg mcm mana????..perlu modal kecil @ besar ???..komitment selepas tu ???..keuntungan yg dapat ????...
kakak berdua ni tak de pun cakap pasal untung..maknanya semua org tahu berniaga PASTI untung...cuma berapa keuntungan tu tak diperjelaskan,tapi semua faham bahawasanya berniaga itu untung....
jadi pada aku, tiada berniaga yg mudah selain dr MLM...modal,masa terletak kpd kita..kita la yg menguruskan..memang nak cari org..sama jer kalau cakap nak cari pelanggan..apa berniaga tak guna pelanggan..itu asas berniaga dan semua org tahu...cuma ramai org melayu kita nak berniaga biar org cari kita..kita bukak kedai dan org dtg kedai kita..bunyinya senang..tapi fikir balik belanja yg dibuat untuk "menarik" org..tak seperti MLM..bukak mulut je..tu la iklan yg paling murah...pasal masa pulak terpulang kpd kita..tak perlu fix satu masa utk kita pergi berniga..terpulang..terpulang..terpulang..rajin usaha rajin la duit tu masuk dlm poket..jadi yg mana sedang berniaga MLM teruskan..rasailah nikmat berniaga ni..jgn give-up..sama gak kalau jual nasi lemak,kalau give-up bila duit nak masuk..??? betul tak???
jadi teruskan sehingga kita boleh menjadi JUTAWAN..!!!! MELAYU BOLEH !!...

jgn pandang serong..


woit..
jgn pandang serong..
pandang tegak-tegak..

kah.kah.kah..

*dah dia asyik menyerong..mcm mana nak menegak..???

kah.kah.kah
cilakoi....

masih tak diprofesionalkan..


woit...
bila tegang mesti keras..
bila keras mesti tegang..
sapa kasi keras sapa kasi tegang ????

kah.kah.kah..

woit..
walau pun lagenda..
masih jadi suruhan..
masih makan gaji...
masih tak diprofesionalkan..
biasa la..

kah.kah.kah..

adat : bila dah terkambus baru dikenang...

woit...mentalayu..
mentalayu selalu lupa..
sebab banyak makan kari kepala ikan..
 
mentalayu congkak..
mentalayu batu seremban..
mentalayu konda-kondi..
mentalayu teng-teng...

kah.kah.kah...

Loktor Plosionat...



woit...
nak buat mcm mana ????
no money no talk la bro !!!
cari farmasi..cari guardian..cari bomoh melayu la..

caj lama dah 10 tahun..
dunia dah berubah..
duit doktor tak berubah-rubah..
harga ubat dah berubah-rubah..

kenapa tak banding dgn UK..??
kenapa tak banding dgn Autralia ???
kenapa tak banding dgn USA..????

woit...loktor..!!!
kesihatan penting..
keduitan penting..
ni semua sbb loktor eeeeee laa....

kah.kah.kah..


7 Wonderful Qualities of a Leader

1) Leaders Have Good Communication Skills

2) Leaders Are People with Courage

3) Leaders Pay Attention to Details

4) Leaders are Problem Solvers

5) Leaders Build Relationships

6) The Leader as Team-Builder

7) The Leader as Visionary 

25 April, 2011

Rakan blogger...



woit..
blogger.blogger.blogger sakalian..

kutwo181 ada dlm gambo tu...cuba teka yg mana ???

kah.kah.kah

datanglah kalau BERANI..???




woit..

datanglah kalau BERANI..???

kah.kah.kah..

Asal ada yg MAU !!!

semalam BOP di USJ Taipan tetap berjalan seperti biasa..
tak kira apa yg berlaku...
berniaga tetap diteruskan..
apa sebab ???

ada lagi mereka yg MAHU dan
WAJIB dijayakan,dibantu,dibimbing..
itulah visi dan misi AT 181...

sapa MAHU......JOM!!!!
sapa tak MAHU......kami kasi MAU !!!!

1st time MC dlm BOP...DDM Norhayati Razali...GOOD !!

kata aluan oleh CDM Indawati...
ice breaker CDM Syed Huzair
tetamu seawal 10.30 pg....tahniah !!!!
sharing 1
sharing 2
sharing 3 from kuantan..
sharing 4
sharing 5
sharing 6
sharing 7 kah.kah.kah
bisnes strategi..CDM Hanim...
giler-giler punya bisnes...

mudah dan menguntungkan...
bersama syarikat dan Akademi yg membantu..

JOM kita share biz ni bersama manusia yg lain...
masih ramai lagi yg tak tahu...
masih ramai lagi yg mahu..

special thanks to..

CDM Ahmad Shahril & CDM Amran...
(sound engineer)

24 April, 2011

pilihanraya MLM...



kah.kah.kah

cilakoi...

Kami tak minum...

woit..
sapa tuduh ko minum arak..???
ko melayu ke??
kah.kah.kah..

kalau bukan melayu ..aiman pon tak kesah...
kah.kah.kah..

woit...
makcik tanah rancangan boleh la tipu..
wak seman tauke lintah boleh la tipu..
nyonya jual cencalok boleh la tipu..

kah.kah.kah...

inilah melayu tipu melayu...

60% dah eeelleekkk...


woit...60% ??????
sebelum STPM dah "hilang dara" untuk pompuan..
untuk laki-laki hilang apa ????
sepatutnya untuk laki-laki kena hilangkan...
sunat lagi sampai pendek..
kah.kah.kah..

inilah masalah budak-budak yg berkotek..
kat sekolah dah belajar SX18..
cikgu ajar teori..
teori-teori diorang tak pot...
mesti try amali maa....

ibu risau..
ayah risau..
cikgu risau..
sedara-mara risau..
mantalayu risau..

woit..melayu !!!
asyik nak beri bantuan..
bantuan kpd mangsa trauma..
bantuan tempat untuk pembuangan bayi..

bantuan2 mcm ni lagi melemakkan kaki romen..
kena tangkap bulih kaw tim..
bulih kehuluran keduitan..
asal tidak didedah kemaluan..
kah.kah.kah..

*kena ikut sunnah...baru selesai masalah..

berita hairan


woit..hayama ni putih...
ingatkan geng kajol..
kah.kah.kah..

berita hairan melaporkan..

*soalan : berita hairan ni melayu ke???
kah.kah.kah..

bengong kuasa 10...

kah.kah.kah..


23 April, 2011

Apa citer nih..???


Woit...
nak kah.kah.kah lebih-lebih pun takut haram..
sebab poco-poco kejap halal kejap haram...

kah.kah.kah..

tau tak poco-poco mana asalnya???

Berdasarkan perkataan "poco" dalam sesetengah kamus merujuk kepada sejenis tarian liar yang dilakukan ketika bersawai dirasuk oleh "semangat leluhur". Ini termasuk istilah Gila Poco ("Pocomania") menurut Encyclop√¶dia Encarta , dan Encyclop√¶dia Britannica 
Tarian Poco-poco mempunyai unsur salib ekoran langkah pergerakan ke kanan-kiri-depan-belakang. Tarian Poco-poco juga merupakan turutan langkah pergerakan dari kanan ke kiri dan belakang ke hadapan, (menyerupai salib).
 
kah.kah.kah..
lepas ni jgn bagi anak-anak main teng-teng..
jgn letak tanda + pada ambulan..
jgn letak tanda simpang empat +..
jgn letak tanda + dlm simbol matematik..

kah.kah.kah..

*senang je kalau ikut mufti sabak bernam..
 
haram kalau tarian ni bogel ramai-ramai..
haram kalau bergaul laki pompuan yg dah sunat..
haram untuk tujuan beronok-ronok..

kah.kah.kah..


yg ni tolong kasi komen sikit...
sepatutnya tajuk dia " konsert wonder girls haram jadah"..

kah.kah.kah..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...