kutwo181.blogspot.com Headline Animator

15 April, 2011

Formula 4....

1. Impian 
Impianlah yang akan menjadikan aku insan yang tabah dan persisten di dalam merealisasikan matlamat

2. Matlamat
Adalah penting kepada aku untuk mempunyai SMART Matlamat iaitu :
S – Specific (Matlamat yang aku ketahui dengan jelas)
M – Measurable
(Matlamat yang boleh di ukur, iaitu aku mempunyai satu matlamat yang boleh di ukur pencapaian dan boleh di buat perbandingan)
A – Attainable
(Matlamat yang boleh di capai mengikut kemampuan diri aku)
R – Realistic
(Matlamat yang di inginkan mestilah boleh di capai dalam satu jangka masa yang munasabah)
T – Timeline
(Matlamat aku mesti ada tarikh untuk di capai)

3. FOKUS 
Pisau yang tajam tapi mempunyai energi yang tertumpu di satu tempat manakala sudu yang tumpul pula energinya di merata tempat dan tidak tertumpu.

4. TINDAKAN Berterusan dan Konsisten
Tindakan juga perlu yang BERTERUSAN dan BERKONSISTEN. Inilah yang akan menghasilkan kejayaan dalam satu jangka masa yang panjang dan berterusan.


AKU BOLEH !! AKU HEBAT !! AKU PASTI !!!......kah.kah.kah 

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...