kutwo181.blogspot.com Headline Animator

02 September, 2010

Ketenangan Yang Pasti....kembara di Madinah

Salam....Tidak aku menyangka satu hari aku akan menjadi tetamuNYA...sebelum subuh aku dan rombongan sampai di bumi Madinah..masih di dalam bas dan kelihatan sinar lampu dari masjid Nabi ini sudah cukup membuatkan air mata aku mengalir dengan sendirinya...aku menadah tangan tanda syukur kehadratMU ya Allah yg menerima insan yg kerdil dan jahil ini untuk menjadi tetamuMU....syukur...
Pemandangan dari bilik hotel-Masjid Nabawi
Kejahilan diri yang tidak terbatas membuatkan aku terlalu insaf apabila berada di bumi para anbiya ini...kesempatan yang diberi ini aku telah dianugerahkan satu ketenangan yang pastinya tidak akan aku @ sesiapa sahaja ketemui dimana-mana..
Berada di dalam Masjid Nabawi membuatkan aku berasakan diri ini seolah-olah objek yang terlalu kecil sedang berada di tengah lautan yang luas....
Pemandangan yang sungguh indah.....
Kunjungan ke Raudhah sangat memilukan hati...tidak semena-mena air mata aku gugur berlinang mengenangkan segala dosa yang telah aku lakukan..di sini lah teringatnya aku pada dosa yang telah aku buat kepada Ibu dan Bapa aku...dan juga kepada orang lain..Subhanallah..
Suasana di Raudhah yang bersebelahan makam Nabi Muhammad s.a.w
Sesungguhnya pengalaman berada di bumi Madinah ini banyak menginsafkan aku..dan aku bersyukur kerana aku telah diterima menjadi tetamuNYA...ini semua adalah kehendakNYA..dalam pada itu aku berfikir pasti ramai lagi manusia yang berada di bumi Malaysia wajib menziarah ke tempat suci ini...tiada tempat yang indah lagi di dunia ini melainkan bumi para Anbiya ini...tiada tempat lagi di dunia ini yang memberi sejuta ketenangan melainkan di sini...percayalah walaupun panas terik menghentam tubuh badan namun kesejukan hati amat menusuk ke kalbu....
bersama sahabat-sahabat seperjuangan..
bersama sahabat di pintu no.9 (King Saud gate)
bergambar di luar perkarangan masjid..
Aku sentiasa berdoa agar aku dan sesiapa sahaja yang berkemahuan akan dipermudahkan oleh Allah s.w.t untuk dapat mengunjungi lagi bumi yang bertuah ini demi menggapai ketenangan yang sejati...amin...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...