kutwo181.blogspot.com Headline Animator

09 November, 2010

Salam..
Lama dah tak ber "blog"...sibuk..masa terlalu pantas...kejap lagi cuti sekolah..lps tu tahun baru 2011..
aku tanya diri aku..apa pencapaian? , apa kegemilangan?..apa kejayaan?...
dari januari sampai november tahun ni banyak perkara dan peristiwa yg berlaku...cuma tak di diary kan..
Bersama Haji Mat Noh..Pakar Perunding Ekonomi..

Perniagaan yg menyeronokan..aku sampai ke Penang..banyak bertemu dgn manusia-manusia hebat..kalau aku masih dok di kilang memang tiada pengalaman yg aku timba...ramai manusia luarbiasa rupanya di luar sana..berkongsi pengalaman yg memang menarik....
DDM Pak Long , SSM Shidi & CDM Wan Mahadzi

Bergaul dgn org hebat kita akan jadi hebat..berjumpa dgn org yg sebegini kita tak perlu banyak cakap...kita kena banyak "dengar"..menjadi pendengar yg baik...maka kita akan berjumpa org yg akan mendengar cakap kita....begitulah "manusia".....

CDM Wan & CDM Shahrina
Kita nak berjaya , kadang-kadang satu masa perlu belajar dengan org yg pernah melakukan perniagaan ini..walaupun dia itu adalah rakan kongsi...macam aku..aku x pernah buat berniaga mcm nih...tapi banyak belajar dengan mereka-mereka yg hebat...walaupun didalam rangkaian...buat apa nak bodoh sombong?!!
CDM Siti  Rozana & DDM Shamsul
Ketahanan penting...macam berperang..tak bertahan mati...dlm berniaga mcm ni pun kena ada sikap suka berperang..hati mau kering..jgn banyak takut , nanti kena serang...sebelum kena serang baik kita serang..mcm-mcm serangan boleh buat...tetapi yg penting adalah ketahanan....so tahanlah...
aku..
Yang penting keberanian...apa nak takut?..kita tak buat salah...berani kerana benar!!! walaupun buat-buat berani...Jadi memang betul kata org..."nak berani bukannya senang..nak takut langsung tak susah"...so bersama AT 181 ni byk yg telah mengubah aku dari seorang yg Takut kepada Berani........

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...