kutwo181.blogspot.com Headline Animator

15 November, 2011

~PulanG DaRi MakkaH~

Salam
beberapa hari lepas
aku pegi KLIA
mewakilkan kpd ayah
untuk sambut Bapa&Mak saudara yg baru pulang dari menunaikan Haji
penerbangan dijangka tiba 9.15mlm
dari rumah jam 9.00mlm baru gerak
tepat 9.40mlm aku sampai diparking KLIA blokC tingkat C3
terus masuk ke balai ketibaan
mansyaAllah..ramainye manusia!!
semuanya menitiskan air mata
gembira apb org yg tersayang selamat tiba
yang paling gembira apb rukun islam yg ke-5 tertunai sudah
tak kurang juga yg muda
itu lah sebaik-baiknye
menggunakan nikmat 'sihat'
dan menggunakan nikmat 'masa'
yang dikurniakan ALLAH

ramai seisi keluarga datang menyambut
suasana seperti didalam pesta
ada juga yg bertengkar
sebab sesak
sebab tak ingat parking di mana
sebab malas nak berjalan
macam-macam
dalam hati aku berkata
biasalah kalau dah sesak-sesak ni
suhu naik
darah menggelegak
cepat marah
kahkahkah

apapun syukur pada ALLAH
Bapa&Mak saudara aku sihat nampaknya
bila ditanya
jawap mereka biasala batuk sikit2
mungkin panas disana agaknya
tak dapat berbual panjang
sbb sepupu aku dah bersedia membawa
mereka pulang kekampung halaman
setelah sebulan lebih ke sana

apa yg aku pohon
agar ada juga rezeki dan kelapangan aku untuk menunaikan Haji
satu hari nanti
insyaAllah
amin.

sebulan yg lalu dikompleks Tabung Haji KelanaJaya
sewaktu menyambut kepulangan dari Tanah Suci

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...